Cijeli program »
Ususret izazovima u radu s novim tehnologijama - iLab u razrednoj nastavi OŠ Vežica
2. verzija 107KB |
Rad je prikaz uvođenja i primjene iPada u okviru iLaba u razrednoj nastavi OŠ Vežica u Rijeci, od ideje do realizacije u učionicama.
Suvremeno društvo pred učitelje postavlja nove zahtjeve. Ono utječe na mijenjanje stavova i na kreiranje nove uloge učitelja u nastavnom procesu, postavljajući ga , ne kao autoriteta i jedinog prenositelja informacija , već kao suradnika i voditelja na putu stjecanja znanja.
Prema Nacionalnom okvirnom kurikulumu „Život i rad u suvremenom društvu brzih promjena i oštre konkurencije zahtijevaju nova znanja, vještine, sposobnosti, vrijednosti i stavove, tj. nove kompetencije pojedinca koje stavljaju naglasak na inovativnost,i, stvaralaštva, rješavanja problema, razvoj kritičkog mišljenja, poduzetnosti, informatičke pismenosti, socijalnih i drugih kompetencija“. [1] Tradicionalnim načinom poučavanja do ovih je promjena gotovo nemoguće doći.
Digitalno okruženje u kojem već nekoliko godina odrastaju učenici naše škole uvjetovalo je sve veću potrebu korištenja novih tehnologija.
Koristeći iPad kao pomoćno sredstvo u razrednoj nastavi , dobili smo kao učitelji mogućnost razvijati digitalne kompetencije učenika i informatičku pismenost te ući u svijet tehnologije brzo i intuitivno. „Mali pomoćnik“ iPad svidio se djeci i postao nepresušno vrelo kreiranja i istraživanja.
Analizirajući primjenu iPada kroz aplikacije koje se koriste u nastavi , učitelje danas upoznajemo s njegovim mogućnostima i prednostima korištenja .
Uočavajući potrebu za razvijanjem digitalnih kompetencija djece, rođena je ideja pokretanja iLaba za sve učenike u razrednoj nastavi. Tim učitelja spremnih na kvalitativne pomake koji mijenjaju oblik nastave i teže k poučavanju usmjerenom na dijete, započeo je i u praksu uveo iLab.
Autor(i):
Ksenija Laleta Puž
OŠ Vežica, Rijeka
Hrvatska
Završila je Appleovu edukaciju za primjenu iPada i iLaba u nastavi i i dio je školskog iLab tima u školi.
Već 15 godina mentorica je studentima Učiteljskog fakulteta u Rijeci, koji su se prošle šk.godine u njenom 1. razredu imali prilike susresti s novim tehnologijama ( matematika u radu s iPadima).
Vedran Gergorić
OŠ Vežica, Rijeka
Hrvatska
Završio je Appleovu edukaciju za primjenu iPada i iLaba u nastavi i i dio je školskog iLab tima u školi. Osim u razrednoj, već drugu godinu zaredom, u okviru projekta iŠkola koristi iPad u nastavi glazbene kulture od 5. do 7. razreda.