CARNetova korisnička konferencija 2015

Cijeli program »

Metoda I3 - Interaktivnost na treću

2. verzija
View File
pdf
818KB
prezentacija
View File
pptx
2.7MB

U protekla tri desetljeća provode se sustavna istraživanja u edukacijskoj fizici koja doprinose boljem razumijevanju učeničkih poteškoća u fizici te razvoju novih nastavnih metoda koje doprinose smislenijem poučavanju fizike na svim razinama. Možda je najvažniji rezultat takvih istraživanja upravo to što je postalo jasno da predavačka nastava nije pogodna za razvijanje konceptualnog razumijevanja u fizici, te se zato sve više nastavnika okreće interaktivnim nastavnim metodama. Interaktivnih nastavnih metoda ima doista mnogo, no njihov zajednički nazivnik je upravo intelektualna angažiranost učenika za vrijeme nastave, te uzimanje u obzir njihovih predkoncepcija. Mnoge od novih nastavnih strategija uključuju značajnu uporabu računala no treba naglasiti da je učinkovitost samih metoda baziranih na uporabi računala niska ukoliko se zanemari uključivanje interaktivnih nastavnih metoda kao i intelektualna angažiranost učenika. U svrhu ispitivanja učinkovitosti jedne od strategija koja uključuje računalo i digitalne materijala provedeno je testno ispitivanje. U ispitivanju je sudjelovalo ukupno 168 učenika u 5 škola u Hrvatskoj. Rezultati su prezentirani i komentirani. Pravi interaktivni eLearning materijali imaju moć preobraziti sadržaj i učenje u smisleno iskustvo za učenika. Takvi materijali omogućavaju učenicima da aktivno obrađuju sadržaj, primjenjuju ga u interaktivnim okruženjima i na taj način duže zadrže usvojeno znanje. Učenje pomoću interaktivnih materijala često je i brže jer korisnik koristi više razine misaonih vještina kao što su ocjenjivanje, interpretiranje i sistematizacija informacija za razliku od označavanja, memoriranja ili opisivanja podataka.

Autor(i):

Ivana Katavić    
Agencija za odgoj i obrazovanje
Hrvatska

Ivana Katavić,prof. rođena 29.06.1971. u Našicama. Diplomirala sam 1996. na Odjelu za fiziku pri Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu na temi Učenički predkoncepti u mehanici. Prekonceptima se bavim tijekom rada u osnovnoj školi, ali i sada na mjestu više savjetnice za fiziku i tehničku kulturu u Agenciji za odgoj i obrazovanje. Edukacije učitelja, u okviru stručnih usavršavanja u djelu rada AZOO, temeljim na razvijanju IKT kompetencija te primjeni digitalnih materijala u nastavu fizike. Bavim se popularizacijom znanosti, a najviše u okviru rada Fizikalnog društva Split čija sam tajnica.

Hrvoje Mladinić    
Osnovna škola Mertojak
Hrvatska

Hrvoje Mladinić, rođen 18. siječnja 1985. u Zagrebu, je učitelj fizike i informatike u osnovnoj školi Mertojak u Splitu. Diplomirao je na Prirodoslovno matematičkom fakultetu u Splitu kao profesor fizike i informatike. Osim neposrednog rada u nastavi bavi se izradom digitalnih materijala i računalnih simulacija na području edukacijske fizike. Kao član i voditelj informatičke sekcije Fizikalnog društva Split, u svrhu promocije primjene računalnih simulacija i općenito računala u nastavi fizike, sudjeluje u organizaciji i vođenju informatičkih radionica za učitelje i nastavnike fizike na području Splita i okolice.

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2013 Zakon Group LLC